Adpro Oy
adpro@adpro.fi 0445774011
adpro@adpro.fi 0445774011
  • Palvelut
    • Strategiat ja suunnitelmat
    • Brändi- ja markkinointiviestintä
    • Digitaalinen markkinointi
    • Verkkosivustot
    • Somepaketit
  • Referenssit
    • Feon
    • Lahden Polkupyörähuolto
    • Valinta-Rengas Oy
    • Lahti Energia
    • Mente Palvelut
    • Peikko Group – DELTABEAM®
    • Raute
    • Romu Keinänen
  • Yritys
    • Yhteystiedot
    • Ajankohtaista
    • Blogi
Markkinoinnin toimenpiteiden suunnittelu – rahan ja ajan hukkaamista vai tehokkuutta ja säästöä?

Markkinoinnin toimenpiteiden suunnittelu – rahan ja ajan hukkaamista vai tehokkuutta ja säästöä?

Blogi - 9.9.2021

“Ei meillä ole aikaa tehdä kunnollista markkinoinnin toimenpidesuunnitelmaa!”

Kuulostaako tutulta?!

Kun yritystä perustetaan, tehdään varsin yksityiskohtaiset budjetit ja liiketoimintasuunnitelmat, joiden perusteella arvioidaan yrityksen kannattavuutta ja tulevaisuuden menestystä.

Miksi markkinoinnin suunnittelu jää usein puolivillaiseksi ja puolipakolla tehtäväksi?
Koetaanko se hankalaksi, aikaa vieväksi, jonkun muun vastuuksi?

Kuvittele, että pyörittäisit yritystä ilman budjetointia tai liiketoimintasuunnitelmaa, mutulla tai harkitsemattomalla, suunnittelemattomalla tavalla, reagoiden vain nopeasti eteen tuleviin tilanteisiin? Se ei vaikuta ammattimaiselta tai fiksulta tavalta toimia.

Markkinoinnista voi ajatella samalla tavalla. Jotta se on tehokasta, kannattavaa ja ammattimaista, se tulee suunnitella huolellisesti ja toteuttaa suunnitelmaa noudattaen.

Markkinoinnin toimenpiteiden suunnittelun hyödyt:

  1. Aikaa säästyy, kun ei tarvitse jokaisen kampanjan tai toimenpiteen kohdalla keksiä pyörää uudelleen
  2. Rahaa säästyy, kun voidaan hyödyntää suunnitelman eri elementtejä yrityksen kaikessa markkinoinnissa
  3. Henkilökuntaa sitoutuu markkinoinnin toteutukseen
  4. Asioita tehdään järjestelmällisesti ja tavoitteellisesti
  5. Yrityksestä luodaan haluttu mielikuva asiakkaille – lue lisää mielikuvan luomisesta tästä
  6. Reagointi muuttuviin tilanteisiin ja markkinoinnin tarpeisiin on helpompaa

Hyvään markkinointitoimenpidesuunnitelmaan sisältyvät vähintään seuraavat elementit:

  • Tuote- / palveluvalinnat
  • Markkinointikanavien valinnat
  • Kuukausikohtaiset teemat ja kampanjat
  • Selkeä työnjako (materiaalituotanto, julkaisuoperointi, seuranta)
  • Budjetointi
  • Aikataulutus

Markkinointikanavien valintoja ja tuote – palveluvalintoja tehdessä on tärkeää tietää teille oikeat asiakaskohderyhmät, joita avaamme tässä kirjoituksessamme.

Lahden kokeneimmassa mainostoimistossa olemme valmiit käärimään hihat ja auttamaan kaikissa mainontaan ja markkinointiin liittyvissä asioissa!

Pirauta, laita viestiä tai buukkaa tapaaminen suoraan Pasin kalenterista.

Tieto lisää tulosta!

Johanna Peltovuori

Energinen myynnin ammattilainen, verkostoituja ja aikaansaava markkinointiasioiden junailija. Jonna on siirtynyt Adprolta uusiin haasteisiin 15.11.2021 alkaen.

Puuttuuko markkinoinnistanne suunnitelmallisuus?

Varaa aika maksuttomaan konsultointiin!

Varaa tapaamisaika

Uusimmat

Aika uusia verkkosivut?

Ajankohtaista - 3.11.2023

Kesäkausi on alkanut – onko markkinointi käynnissä?

Ajankohtaista - 24.4.2023

Yritys tarinalla vai ilman – kumpaa itse seuraat?

Ajankohtaista - 2.5.2022

Adpro Oy

Adpro toimittaa tiedon avulla tuotettuja luovia ja mitattavia markkinointiviestinnän ratkaisuja.

adpro@adpro.fi
044 577 4011

Ota yhteyttä
Instagram Facebook LinkedIn Vimeo

Liity postituslistalle

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Palvelut

  • Strategiat ja suunnitelmat
  • Brändi- ja markkinointiviestintä
  • Digitaalinen markkinointi
  • Verkkosivustot
  • Somepaketit

Rekisteri- ja tietosuojaseloste

est. 1977

Evästeet
Sivustomme käyttää evästeitä. Nämä evästeet keräävät tietoja siitä, kuinka selaat sivustoa ja antavat meille mahdollisuuden muistaa sinut. Tietoja käytetään asiointikokemuksen parantamiseen, selailun optimointiin sekä kävijöiden analysointiin ja mittaamiseen verkkosivuilla ja muun median kanavissa. Tutustuaksesi tarkemmin käytössä oleviin evästeisiin, valitse ”Evästeasetukset”. Voit valita sallimasi seurannan määrän. Kaikissa sallituissa valinnoissa yksittäistä evästettä käytetään selaimessasi valintojesi tallentamiseen, mutta ei seurantaan.
EvästeasetuksetHyväksy kaikki
Päivitä suostumuksesi

Valitse sallimasi seuranta-asetukset tällä verkkosivulla

Käytämme evästeitä seurataksesi vierailuasi verkkosivulla. Tässä voit tehdä valinnan seurattavista tiedoista. Huomioithan, että jotkin evästeet ovat tarpeellisia verkkosivun toimivuutta varten.
Pakolliset evästeet
Aina päällä
Verkkosivu ei toimi oikein ilman näitä evästeitä, eikä niitä voida poistaa käytöstä. Tunnistettavia tietoja ei kerätä eikä dataa luovuteta kolmansille osapuolille.
Analytiikka ja mieltymykset
Tällä valinnalla sallit anonyymien tietojen tallennuksen vierailustasi verkkosivullamme. Käytämme Google Analytics-palvelua tilastollisen datan keräämiseen sekä tunnistamaan sinut palaavana kävijänä tulevilla selailukerroilla samalla laitteella. Vuorovaikutuksesi perusteella pystymme tarjoamaan oleellista ja personoitua sisältöä. Dataa ei voida käyttää markkinointitarkoituksiin tämän verkkosivun ulkopuolella.
Kaikki evästeet ja mainontaominaisuudet
Tämä hyväksyntätaso sallii täyden seurannan ja kolmannen osapuolen tietojen käsittelyn, esimerkiksi personoitua mainontaa varten tämän verkkosivun ulkopuolella.
Hyväksy valitut