Sisältömarkkinoinnilla uusia asiakkaita
Tämän päivän rengasliike ei voi palvella asiakkaitaan pelkästään fyysisessä toimipaikassaan. Suuri osa asiakaspalvelusta ja myynnistä tapahtuu siellä, mihin asiakkaatkin itsensä parkkeeraavat automerkistä ja -mallista riippumatta: sosiaalisen median kanaville. Hyvin toteutettu sisältömarkkinointi tarjoaa syitä kurvata palvelevaan rengasliikkeeseen, kun renkaiden tai vanteiden vaihto on ajankohtaista. Sisältömarkkinoinnilla ja kampanjoilla voidaan osaltaan myös tasata rengaskaupalle tyypillisiä sesonkihuippuja.
Onko some vain renkaiden potkijoille?
Lahdessa 50 vuotta palvellut Valinta-Rengas on aktiivisesti läsnä autoilevien asiakkaiden arjessa Facebookin ja Instagramin välityksellä. Jotta yritys tavoittaisi muutkin kuin renkaiden potkijat, orgaanisten julkaisujen ohella hyödynnetään kohdennettua maksullista mainontaa. Sen etu on tarkka kohdennettavuus mm. kohderyhmittäin, alueellisesti ja mielenkiinnon kohteiden mukaan.
Somekanavien pyörittäminen tapahtuu Adprolla. Yhteistyö on suoraviivaista. Suunnitelmien kanssa istutaan alas, huomioidaan kausivaihtelut ja ideoidaan erottumista. Materiaalit hyväksytetään asiakkaalla ennakkoon ja hoidetaan julkaisuun sovitusti. Valinta-Renkaan henkilökunta heittäytyy hyvin mukaan somesisältöjen tuottamiseen, kuten videoilla näyttelemiseen. Jos joku uusi idea tulee mieleen, sen voi hoitaa nopeasti sähköpostilla tai puhelimella.
• Vuosisuunnitelmat – joustava myös muutoksille
• Orgaaniset julkaisut ja maksullinen mainonta
• Tietoiskut rengasasioista – seuraajien sitouttaminen
• Kilpailut ja arvonta – tykkääjien määrien kasvattaminen
• Kuvat ja videot – visuaalisuus erottuu
• Raportit ja seuranta – jatkuva kehittäminen
Facebook tilastotietoa vuodelta 2020:
Tavoitetut henkilöt, kasvu
Uudet tykkääjät, kasvu
Asiakas luottaa meidän tekemiseen
Palvelulähtöinen, rengasasioissa opastava ja huumorilla höystetyt julkaisut videoineen ovat näyttäneet tehonsa myynnin kasvattamisessa. Rengaskauppa ei ole 50-vuotisjuhlavuonna vain piristynyt, vaan rikkonut myyntiennätykset!
Tällainen yhteistyömalli on yrittäjälle helppoa ja selkeää. Valmiiksi mietittyjä ideoita on helppo arvioida ja valita niistä parhaat toteutukseen. Minulle on tärkeää myös se, että yhteinen suunnittelu onnistuu tehokkailla tapaamisilla toimipaikassamme, eikä markkinoinnin kehittäminen ole vain sähköposteja ja puheluja.
Kimmo Lyytinen / Valinta-Rengas Oy
Valinta-Rengas ja Adpro ovat tehneet yhteistyötä vuodesta 2017 lähtien. Panostuksia someen ja digimarkkinointiin jatketaan.

- Nettisivu-uudistus ja jatkuva kehittäminen
- Markkinoinnin vuosisuunnittelu
- Sosiaalisen median julkaisut
- Videoiden käsikirjoitukset, videotuotannot
- Ulkomainonta, bussimainonta
- Myymälämainonta