Romu Keinänen - Reilua romukauppaa

Romu Keinänen Oy on aidosti paikallinen ja palveleva romukauppias Uudeltamaalta. Metallinkierrätykseen erikoistunut perheyritys on perustettu vuonna 2001 ja sen liikevaihto v. 2017 oli lähes 30 miljoonaa euroa. Ympäristöluvan saaneet romupihat palvelevat kolmella paikkakunnalla Espoossa, Vantaalla ja Karjaalla. Kierrätettävien tuotteiden koko vaihtelee sardiinipurkista kokonaisiin tuotantolinjoihin. Romu Keinänen omistaa metallin leikkaamiseen ja purkutöihin erikoistuneen Herumet Oy:n.

Perinteisestä lehti-ilmoittelusta sähköiseen maailmaan.

Romu Keinänen

Markkinoinnin suunnittelu

Olemme laatineet romukauppiaalle vuositason markkinointisuunnitelmat kohderyhmämäärittelyineen, toimenpiteineen ja budjetteineen. Aiemmin mediatilaa ostettiin totutun tavan mukaisesti ja vanhoja sopimuksia automaattisesti uusimalla. Printtimainontaa jatketaan edelleen, mutta sen rinnalla on siirrytty sähköiseen markkinointiin ja verkkomainontaan. Suunnitelmallisuus mahdollistaa asiakkaallemme ennakkobudjetoinnin ja mainosrahojen kohdistamisen harkitusti.

Nettisivut ja sähköinen markkinointi

Yhteistyön starttina uudistimme Romu Keinäsen verkkosivut. Uusi ilme, rakenne, sähköiset lomakkeet, videoiden upottaminen sivustolle ja rekrytointiosio uudistivat sivuston nykyaikaisiksi, kaupallisemmaksi ja kohdeyleisöä kiinnostavammaksi. Vanhasta maailmasta säilytettiin vahvat tunnistetekijät, kuten logo ja brändivärit. Sivustolle lisättiin Google Analytics kävijäseurantaa varten.

Sivustolle ohjataan lisää kävijöitä jatkuvalla Google AdWords –verkkomainonnalla sekä Romu Keinäsen verkoston sivustoilla julkaistavilla nettibannereilla. Nämäkin palvelut tuotetaan Adpron toimesta.

Tutustu verkkosivuihin

Some haltuun yhteistyössä

Autoimme Romu Keinästä Facebookin käyttöönotossa: loimme profiilin, laadimme julkaisusuunnitelman sekä ideoimme ja toteutimme Facebook-kilpailuja sivuston tykkääjien lisäämiseksi. Esimerkiksi ”Ihan romuna” –T-paitakilpailun julkaisu tavoitti 33.000 ihmistä, mainoskuvaa klikkasi noin 3.000 ihmistä ja samalla sivuston tykkääjien määrä tuplaantui.

Somen myötä Romu Keinänen on kerännyt itselleen aktiivisen tykkääjien fanijoukon!

Työnjako on selvä: asiakas päivittää itse Facebook-sivuaan suunnitelman mukaan ja Adpro tuottaa mainoskuvat ja –sisällöt tarpeen mukaan.

Yritysvideot

Käsikirjoitimme Romu Keinäsen yritysvideon, joka kuvaa romun matkaa noutopisteestä lajittelun kautta rahtilaivaan. Samalla ”rankan työn sankarit” -sabluunalla tuotettiin purku- ja polttoleikkauksen vuokratyöntekijöitä välittävän Herumet Oy:n yritysvideo. Adpro hoiti yhteistyökumppaninsa kanssa videoiden tuottamisen ideoinnista kuvaukseen ja leikkaukseen. Julkaisua varten loimme molemmille yrityksille YouTube-kanavat profiilikuvineen.

Romupihan avajaiset

Vantaan romupihan avajaiset toivat töitä myös Adprolle. Kutsuvierasjuhlien ideointi ja järjestelyt, esiintyjien buukkaukset, kutsuaineistot, juhlien pulloetiketit, alueopasteet… Uutta romupihaa markkinointiin pkt-seudulla myös lehti-ilmoituksin sekä tienvarsi- ja bussimainoksin. Toimintaansa laajentava Romu Keinänen näkyy nyt entistä vahvemmin sekä niittää mainetta alansa kasvuyrityksenä ja romualan pikkujättiläisenä!