Kun perinteinen lehtimainonta ei enää pure
Romu Keinänen Oy on aidosti paikallinen ja palveleva, reilu romuliike Uudeltamaalta. Perinteikäs perheyhtiö tähtäsi kasvuun, joka perustuu metalliromun ostamiseen yrityksiltä ja yksityisiltä henkilöiltä. Yritys haluaa olla mukana kehittämässä uusioraaka-aineen kierrätystä ja kierrätettävälle metalliromulle oli jatkuva tarve. Markkinointi oli ollut jo pitkään aktiivista ja perustui lähinnä perinteisten mediatilojen ostoihin ja vuosisopimuksiin. Vaikka mainoksia oli lähes jokaisessa paikallislehdessä, eivät romun ostomäärät tyydyttäneet yrittäjää. Uusia keinoja lähdettiin pohtimaan ja toteuttamaan yhdessä Adpron ammattilaisten kanssa.
Romukauppa siirtyy sähköiseen markkinointiin
Suunnittelimme Romu Keinäsen markkinoinnin kokonaan uusiksi ja veimme sen vahvasti sähköiseen maailmaan. Lehtimainonta sanomalehdissä lopetettiin, vain huolella valittujen kohderyhmien ammattilehdet jäivät. Kotisivut uusittiin logo ja brändivärit säilyttäen, uusi romumetallin matkaa esittelevä video tuotettiin, aktiivinen Google-markkinointi aloitettiin ja yritys vietiin Facebookiin. Esimerkiksi ideoimamme ”Ihan romuna” -T-paitakilpailu Facebookissa tavoitti 33 000 ihmistä, mainoskuvaa klikkasi noin 3 000 ihmistä ja samalla sivuston tykkääjien määrä tuplaantui. Yleistä tunnettuutta vahvistettiin myös ulkomainostauluin ja bussimainoksin.
Toteutimme yhteistyössä Vantaan romupihan avajaiset. Kutsuvierasjuhlien ideointi ja järjestelyt, esiintyjien buukkaukset, kutsuaineistot, juhlien pulloetiketit, alueopasteet… Uutta romunkeräyspistettä markkinointiin pk-seudulla sähköisen ja printtimainonnan lisäksi tienvarsilla ja busseissa.
Suunnitelmallisella tekemisellä liikevaihto kasvuun
Suunnitelmallisuus ja verkkosivuston kävijäseuranta mahdollistivat Romu Keinäselle ennakkobudjetoinnin ja mainosbudjettien kohdistamisen harkitusti.
Vuosina 2017-2018 Romu Keinäsen liikevaihto kasvoi 28,4 miljoonasta eurosta 38,6 miljoonaan euroon. Yrityksen tunnettavuus kasvoi merkittävästi pääkaupunkiseudulla ja Romu Keinäsestä tuli metalliromualan Facebook-suosikki hauskoilla päivityksillä sekä erilaisilla arvonnoilla sekä kilpailuilla. Romu Keinänen nousee Googlen luontaisessa näkyvyydessä ensimmäiselle sivulle lähes kaikilla romumetalliin liittyvillä hakusanoilla.
- Vuositason markkinointisuunnitelmat
- Sähköinen markkinointi
- Verkkosivu-uudistus
- Videot
- Sosiaalisen median käyttöönotto ja sisällöt
- Ulkomainonta ja bussimainonta
- Tapahtumamarkkinointi ja -järjestelyt