Houkutteleva ensivaikutelma – kiinnostava mielikuva – enemmän asiakkaita!
Blogi - 8.8.2021
Oletko joskus pohtinut, minkälaisia mielikuvia asiakkaasi saavat sinusta ja yrityksestäsi, kun etsivät tarjoamiasi palveluita vaikka Googlesta, tai vierailevat nettisivuillanne kuultuaan teistä suositukset tai referenssit?
Ensivaikutelma voidaan tehdä vain kerran ja sillä on valtava merkitys mielenkiinnon herättämisessä ja uuden asiakassuhteen alkamisessa. Mielikuvan tehtävä on herättää potentiaalisessa asiakkaassa ostohalu. Miten se saadaan aikaan?
Nykyään ensivaikutelma muodostuu useimmiten sähköisissä medioissa juuri silloin, kun se asiakkaallesi parhaimmin sopii. Voit vaikuttaa asiakkaasi teistä luomaan mielikuvaan paljon – suuntaan ja toiseen. Et voi tietää, milloin ja missä asiakkaasi etsii tietoa teistä tai tarjoamistanne tuotteista ja palveluista. Mutta voit varmistaa, että ensikontakti on aina laadukas ja positiivisen mielikuvan luova.
Houkuttelevatko nettisivusi ottamaan yhteyttä? Onko asiakkaan polku etusivulta yhteydenottoon tehty helpoksi? Onko sivuillanne esitetty tarjoamanne tuotteet ja palvelut niin selkeästi, ettei asiakkaan tarvitse etsiä niitä? Onko sivustonne nykyaikainen ja teidän näköisenne? Ammattimaisesti tehty niin, että kuvat toimivat, linkit ovat kunnossa ja kirjoitusasu hyvää suomen kieltä ilman kirjoitusvirheitä?
Onko nettisivustonne hakukonelöydettävyys varmistettu, jotta olette mukana kilpailussa, kun potentiaaliset asiakkaat etsivät palveluita tai tuotteita, joita voitte tarjota?
Entäs sosiaalisen median kanavat, joissa teistä puhutaan – haluatte tai ette!
Ovathan sosiaalisen median kanavat teillä kunnossa siten, että asiakkaat kiinnostuvat palveluistanne ja haluavat siirtyä nettisivuillenne? Säännöllisyys ja yrityksen ilmeen ja kulttuurin mukainen tapa julkaista sosiaalisessa mediassa ovat avainasemassa mielenkiinnon herättämisessä ja mielikuvien luomisessa. Digimarkkinointi on omiaan luomaan teistä positiivista mielikuvaa. Tiedolla ja datalla johdettuna se on myös varsin kustannustehokasta!
Jos pysähdyit edes hetkeksi miettimään näitä asioita ja huomaat, että ydinliiketoimintaan keskittyessä ja arjen hulinoissa nettisivujen tai somen päivitys ajan tasalle ja hyvää mielikuvaa luovaksi on jäänyt vähän retuperälle, niin siihen kannattaa tehdä muutos mahdollisimman pian.
Asiakkaat etsivät ja kilpailuttavat palveluntarjoajia koko ajan. Potin jakavat ne yritykset, joista asiakkaat kiinnostuvat ja joiden luoma mielikuva johtaa yhteydenottoon.
Haluat varmasti olla mukana kilpailussa?
Me Lahden kokeneimmassa mainostoimistossa olemme valmiit käärimään hihat ja auttamaan teitä!
Tästä voit kurkistaa, mitä mieltä asiakkaamme ovat meistä.
Pirauta, laita viestiä tai buukkaa tapaaminen suoraan Pasin kalenterista.