Markkinoinnin toimenpiteiden aikataulutus
Blogi - 24.8.2021
Yrittäjänä taatusti tiedät, että liiketoiminnassa menestymiseen vaikuttaa toiminnan huolellinen suunnittelu sekä toimenpiteiden tekeminen tavoitteiden ja aikataulun mukaisesti.
Vaikka tämä tieto on lähes kaikille itsestäänselvyys, liian monessa yrityksessä markkinointi, viestintä ja mainonta on vasemmalla kädellä huitaistua, epäsäännöllistä eikä ainakaan aikataulutettua.
Kuinka paljon uusia kontakteja, potentiaalisia asiakkaita ja euroja sinulla on varaa hukata tai antaa kilpailijoiden taskuun, kun yrityksesi markkinointi on hoidettu huolimattomasti tai laiminlyöty kokonaan?
Markkinoinnin toimenpidesuunnitelmassa ja aikataulutuksessa tulisi ottaa huomioon yrityksen toimialan kausivaihtelut (esim. rengasliikkeellä kesä- ja talvisesonki) ja suunnitella markkinointi kuukausitasolla, eri mainoskanavat, aihealueet ja budjetointi huomioiden.
Suunnittelemalla etukäteen ei yksikään juhlapäivä- tai kausitarjouskampanja jää tekemättä eikä tärkeät ajankohdat mene ohitse muiden työtehtävien tekemisen lomassa. Huolellisella budjetoinnilla säästetään myös rahaa, kun voidaan varata kampanja-ajat ja mainospaikat hyvissä ajoin eikä tarvitse maksaa mainostoimistolle kiirelisiä, kun “me todella tarvitaan se mainos huomisaamuksi!”.
Jos teillä on tämä suunnittelu tai toimenpiteiden konkreettinen aikataulutus jäänyt syystä tai toisesta tekemättä, niin kokeneena markkinointikumppanina voimme auttaa.
Varaa tunnin tapaaminen maksuttomaan neuvontaan, jossa saat varmasti kullanarvoisia vinkkejä, mutta et vielä sitoudu mihinkään.