
Kesäkausi on alkanut – onko markkinointi käynnissä?
Blogi - 24.4.2023
Nyt on jo kiire laittaa markkinointiasiat kuntoon, jos olet esimerkiksi jäätelökauppias, vesiskootterin vuokraaja tai kesäkauden matkailuyrittäjä. Olet ehkä talven aikana miettinyt, että kuinka yrityksesi ja palvelusi löydetään, mutta tässä hieman muistilistaa avuksi.
Ulkonäkyvyys ja opasteet
Asiakkaasi saattaa hyvinkin olla paikkakunnalla matkusteleva lomalainen, joka etsii mielenkiintoista nähtävää tai aktiviteettia päiväänsä. Silloin mielenkiinto kannattaa herättää ulkona sijaitsevien mainostaulujen, opasteiden ja hyvin erottuvan myyntipisteen avulla. Värikkäät kyltit herättävät ostajien mielenkiinnon ja liikkuvat mainokset led-tauluilla saavat ihmiset reagoimaan kampanjaviesteihin. Jos jäätelökioskisi sijaitsee uimarannalla, on mainoskylttien syytä olla jo uimarannalle johtavan tien risteyksessä. Muista, että yrityksesi ajoneuvo on myös loistava mainostila, joka kannattaa hyödyntää.
Verkkosivut ja somenäkyvyys
Jos yritykselläsi on verkkosivut tai somen yritysprofiili, niin tarkastathan, että osoite-, palvelu- ja aukiolotiedot pitävät paikkansa. Hyvillä sisällöillä herätät potentiaalisten asiakkaiden mielenkiinnon ja maksullisen mainonnan avulla voit kohdentaa viestisi juuri oikeille ihmisille. Mainonnassa onnistuminen tietysti edellyttää, että olet määritellyt palveluillesi parhaat asiakastyypit. Mieti siis huolella, että minkä ikäisiä asiakkaita haet, missä he asuvat tai liikkuvat ja mitä sukupuolta he edustavat. Aikuisia tavoitat todennäköisesti Facebookista ja Instagramista ja nuorempiin asiakkaisiin toimiva kanava on todennäköisemmin TikTok. Muista painottaa kuvien sijaan videoita sekä tavallisissa julkaisuissa että mainoskampanjoissa, koska ne saavat moninkertaisen huomion pelkkiin kuvajulkaisuihin verrattuna.
Google-näkyvyys
Palveluiden haussa Google on hakukoneista tärkein. Siksi on tärkeää, että yrityksesi tiedot löytyvät Google Yritysprofiilista. Sinne voit merkitä osoitteen, aukioloajat ja listata tarjoamasi palvelut. Sen lisäksi kannattaa tietysti laittaa maksullinen Google Ads-hakusanamainonta käytiin, jotta juuri Sinun yrityksesi nousee innokkaiden asiakasehdokkaidesi silmiin ensimmäisenä. Muista, että toimivan Google-mainonnan edellytyksenä on se, että kotisivuillasi on kerrottu kattavasti yrityksesi toiminnasta, palveluista ja tuotteista. Hyvin toteutetun kotisivun mainostaminen on edullisempaa ja sinne ohjautuu paljon hakuja myös ilman maksullista mainontaa.
Adpro voi auttaa kaikissa näissä edellä mainituissa asioissa, joten ole rohkeasti yhteydessä myyntiimme, niin kesästä tulee kaikkien aikojen paras myyntikautesi!