Mistä kauppaan lisää asiakkaita?
Palvelemme markkinoinnin tarpeissa myös monia kivijalkakauppoja. Perinteikkäässä Lahden Polkupyörähuollossa tuotevalikoima ja palvelu olivat kunnossa, mutta markkinointia hoidettiin lähinnä perinteisellä tuotelähtöisellä mainonnalla paikallislehdissä. Uusia asiakkaita tarvittiin lisää, joten kauppias oli valmis kuuntelemaan uusia ideoita pyöräkaupan vauhdittamiseen. Sovimme tehtävään hyvin, sillä haluamme kannustaa yrityksiä asiakaslähtöiseen markkinointiviestintään ja läsnäoloon niissä kanavissa, missä heidän asiakkaansakin ovat.
Sisältömarkkinointi palvelee pyöräilijöitä
Sisältömarkkinointi sosiaalisessa mediassa tavoittaa tehokkaasti pyöräilyn harrastajat. Pyöräkauppias suhtautui ehdotukseemme some-markkinointiin panostamisesta ensin arkaillen ja oman aikansa riittävyyttä somen pyörittämiseen epäillen. Mieli muuttui nopeasti, kun sisältömarkkinoinnin tulokset alkoivat näkyä lisääntyneinä asiakasmäärinä kivijalkakaupassa. Jo muutamassa kuukaudessa myynti kasvoi peräti 20 prosenttia.
Sosiaalisen median sisältöjä tuotetaan aktiivisesti pyöräilijöitä aidosti kiinnostavaan sisältöön keskittyen. Videot sosiaalisen median kanaville tuotetaan usein nopeallakin aikataululla, mutta painavalla ajatuksella tai huumorilla höystäen.
Sisältömarkkinoinnin ohella tuotamme Lahden Polkupyörähuollolle näyttömainontaa, mainosbannereita sekä mainosaineistoja esimerkiksi kaupunkibusseihin ja ulkomainostauluihin.
Lisää seuraajia, verkkokävijöitä ja ostavia asiakkaita
Lahden Polkupyörähuolto siirtyi sähköiseen markkinointiin kreivin aikaan eli juuri ennen nopeasti kasvaa pyöräilybuumia. Yhteistyön tulokset ovat konkreettisia ja mitattavia. Seuraajat ja kävijämäärät niin pyöräkaupan some-kanavilla kuin verkkokaupassakin ovat lisääntyneet merkittävästi. Vuoden 2020 aikana yrityksen liikevaihto kasvoi yli 50 prosenttia aktiivisen digimarkkinoinnin sekä koronaepidemian tuottaman luontaisen kysynnän vaikutuksesta. Lähtökohdat keväällä 2021 toteutuneille yrityskaupoille ja omistajavaihdokselle olivat suotuisat. Yrityskaupasta tiedottaminen hoidettiin hyvin tuloksin Adpron ammattilaisten toimesta.
- Markkinoinnin linjaukset ja suunnitelmat
- Logon uudistaminen
- Sosiaalisen median sisällöt, YouTube-kanavan luonti
- Videoiden käsikirjoitukset, videotuotannot
- Ulkomainonta, näyttömainonta, mainosbannerit
- Myymäläteippaukset ja -materiaalit
- Mediatiedotteet, tiedottaminen, tiedotejakelut