Adpro Oy
adpro@adpro.fi 0445774011
adpro@adpro.fi 0445774011
  • Palvelut
    • Strategiat ja suunnitelmat
    • Brändi- ja markkinointiviestintä
    • Digitaalinen markkinointi
    • Verkkosivustot
    • Somepaketit
  • Referenssit
    • Feon
    • Lahden Polkupyörähuolto
    • Valinta-Rengas Oy
    • Lahti Energia
    • Mente Palvelut
    • Peikko Group – DELTABEAM®
    • Raute
    • Romu Keinänen
  • Yritys
    • Yhteystiedot
    • Ajankohtaista
    • Blogi
Budjetointi markkinoinnin toimenpidesuunnitelmaan

Budjetointi markkinoinnin toimenpidesuunnitelmaan

Blogi - 2.9.2021

Markkinoinnin hyvään suunnitteluun, kuten liiketoimintaan muutenkin, kuuluu olennaisena osana budjetointi.

Kuinka teidän markkinointibudjettinne on toteutettu? Onko käytössänne vuosibudjetti, jonka kulumista seurataan ja “se joku” ilmoittaa, kun budjetti on käytetty? Päätetäänkö markkinointiin käytettävistä rahoista satunnaisesti, jos joku kiva Google- ja lehtimainoksia myyvä henkilö sattuu soittamaan? Vai onko budjettia tehty lainkaan? Mietittekö, mitä kaikkea siihen budjettiin pitäisi sisällyttää?

Törmäämme monenlaisiin markkinoinnin ja sen budjetoinnin toimintatapoihin, kun puhumme asiakkaidemme tai meihin yhteyttä ottavien yritysten edustajien kanssa. Käytäntö on yhtä sekavaa yrityksen kokoluokasta tai toimialasta riippumatta.

Yhteistä jokaiselle markkinointibudjetille on yleensä se, että sen euromäärä on rajoitettu. Osalla yrityksistä ei ole minkäänlaista suunnitelmaa tai markkinointibudjettia, eikä niitä ei ole oikeastaan edes ajateltu. Joillakin budjettiraamit ovat olemassa, mutta rahan suuntaaminen eri kanaviin ja tarkoituksiin on hakusessa. Toisilla taas on budjetoitu tarkasti, markkinoinnin kanavat ja suunnitelma tehty, mutta itse toteutuksiin tarvitaan boksin ulkopuolista ajattelua tai uusia ideoita.

Uskomme, että tieto lisää tulosta – tässäkin asiassa!

Kun yrityksessä on tiedossa markkinointiin käytettävän rahan määrä, rahankäytön kohteet ja ennen kaikkea tavoitteet, on yrityksen menestyksekäs ja kustannustehokas markkinointi huomattavasti varmemmalla pohjalla.

Tarkoituksena on aina saada mahdollisimman paljon asiakasehdokkaita ja myyntiä, mahdollisimman pienellä taloudellisella panostuksella.

Meille asiakkaidemme markkinoinnin ja mainonnan budjetointi on tuttua ja jokapäiväistä tekemistä. Haluaisitko, että autamme sinuakin kohdistamaan yrityksen markkinointieurot fiksusti?

Voit varata ajan noin tunnin mittaiseen maksuttomaan keskustelutuokioon kanssamme tai soittaa suoraan Jonnalle 044 577 4013 tai Pasille 044 577 4011.

Vilkaisethan samalla kirjoituksemme markkinoinnin suunnittelusta ja sen merkityksestä tai asiakaskohderyhmien tunnistamisesta. Näiden asioiden haltuunotto auttaa usein myös markkinoinnin budjetoinnissa.

Pasi Pasanen

Myynti ja projektit, hallituksen puheenjohtaja

Toiminnan kehittäjä, innostava valmentaja, toimintatapojen ravistelija, myynnin sparraaja ja verkostoituja. Pasi vastaa Adpron liiketoiminnan kehittämisestä, asiantuntijapalveluiden myynnistä ja asiakasyhteyksistä. Yli 25 vuoden kokemus myynnin johtamisesta ja asiakaspalvelusta.

pasi.pasanen​@adpro.fi 044 577 4011

Markkinoinnin numerot hallussa?

Autamme sinua käyttämään markkinointieurosi kustannustehokkaasti, varaa tapaamisaika!

Varaa tapaamisaika

Uusimmat

Aika uusia verkkosivut?

Ajankohtaista - 3.11.2023

Kesäkausi on alkanut – onko markkinointi käynnissä?

Ajankohtaista - 24.4.2023

Yritys tarinalla vai ilman – kumpaa itse seuraat?

Ajankohtaista - 2.5.2022

Adpro Oy

Adpro toimittaa tiedon avulla tuotettuja luovia ja mitattavia markkinointiviestinnän ratkaisuja.

adpro@adpro.fi
044 577 4011

Ota yhteyttä
Instagram Facebook LinkedIn Vimeo

Liity postituslistalle

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Palvelut

  • Strategiat ja suunnitelmat
  • Brändi- ja markkinointiviestintä
  • Digitaalinen markkinointi
  • Verkkosivustot
  • Somepaketit

Rekisteri- ja tietosuojaseloste

est. 1977

Evästeet
Sivustomme käyttää evästeitä. Nämä evästeet keräävät tietoja siitä, kuinka selaat sivustoa ja antavat meille mahdollisuuden muistaa sinut. Tietoja käytetään asiointikokemuksen parantamiseen, selailun optimointiin sekä kävijöiden analysointiin ja mittaamiseen verkkosivuilla ja muun median kanavissa. Tutustuaksesi tarkemmin käytössä oleviin evästeisiin, valitse ”Evästeasetukset”. Voit valita sallimasi seurannan määrän. Kaikissa sallituissa valinnoissa yksittäistä evästettä käytetään selaimessasi valintojesi tallentamiseen, mutta ei seurantaan.
EvästeasetuksetHyväksy kaikki
Päivitä suostumuksesi

Valitse sallimasi seuranta-asetukset tällä verkkosivulla

Käytämme evästeitä seurataksesi vierailuasi verkkosivulla. Tässä voit tehdä valinnan seurattavista tiedoista. Huomioithan, että jotkin evästeet ovat tarpeellisia verkkosivun toimivuutta varten.
Pakolliset evästeet
Aina päällä
Verkkosivu ei toimi oikein ilman näitä evästeitä, eikä niitä voida poistaa käytöstä. Tunnistettavia tietoja ei kerätä eikä dataa luovuteta kolmansille osapuolille.
Analytiikka ja mieltymykset
Tällä valinnalla sallit anonyymien tietojen tallennuksen vierailustasi verkkosivullamme. Käytämme Google Analytics-palvelua tilastollisen datan keräämiseen sekä tunnistamaan sinut palaavana kävijänä tulevilla selailukerroilla samalla laitteella. Vuorovaikutuksesi perusteella pystymme tarjoamaan oleellista ja personoitua sisältöä. Dataa ei voida käyttää markkinointitarkoituksiin tämän verkkosivun ulkopuolella.
Kaikki evästeet ja mainontaominaisuudet
Tämä hyväksyntätaso sallii täyden seurannan ja kolmannen osapuolen tietojen käsittelyn, esimerkiksi personoitua mainontaa varten tämän verkkosivun ulkopuolella.
Hyväksy valitut