Onko printtimedia jo kokonaan kadonnut?!?
Blogi - 26.10.2021
Esitteet, lehtimainonta, asiakaslehdet, flyerit, käyntikortit – onko näille perinteisen markkinoinnin välineille ja tavoille enää tilausta nykyajan digiviidakossa?
Kaikelle on aikansa ja paikkansa. Vaikka digitalisaatio helpottaa monta asiaa ja tuo maailman lähellemme aivan eri mahdollisuuksin kuin printtimedia, on perinteisellä printillä edelleen vahva jalansija markkinoinnin ihmeellisessä maailmassa.
Painetun materiaalin hyödyt
Asiakaslehti on selkeästi lisäarvoa tuova asia monelle yritykselle. Katalogeista ja kuvastoista tehdään edelleen hankintoja, myös niistä paperisista. Käyntikortteja vaihdetaan tapahtumissa, tapaamisissa ja erilaisissa kohtaamisissa, vaikka esimerkiksi LinkedIn valtaa alaa sähköisen verkostoitumisen puolella. Flyereiden jakamisen avulla saadaan kohdennettua mainontaa juuri sille halutulle alueelle. Mainossähköpostit saattavat hukkua valtavaan postimassaan, mutta esitteet ja flyerit yleensä ainakin vilkaistaan läpi niiden kolahtaessa postin mukana. Ja ovathan ne paikallaan esimerkiksi myös mm. messutapahtumissa!
Printti tukee digiä ja päinvastoin!
Lähes kaiken printtimedian voi käyttää myös sähköisessä viestinnässä, jolloin printtiin käytetyn rahan saa hyödynnettyä myös esimerkiksi yrityksen nettisivuilla tai sosiaalisen median kanavissa. Yhdistämällä printtimediaa ja digimediaa tavoitetaan kaikki potentiaaliset asiakaskohderyhmät parhaalla mahdollisella tavalla.
Lahden kokeneimmassa mainostoimistossa tunnetaan printin mahdollisuudet ja vaikuttamiskeinot. Tekijöillämme on usean vuosikymmenen kokemus printtiaineistojen suunnittelusta ja tuotannosta – osaaminen on vahvaa myös digitaalisen markkinoinnin puolella. Kannattaa lukea myös markkinoinnin toimenpiteiden suunnittelun tärkeydestä tästä kirjoituksesta.
Pirauta, laita viestiä tai buukkaa tapaaminen suoraan Pasin kalenterista.
Tieto lisää tulosta!